WK Vrouwenvoetbal ondervindt gevolgen imagoschade FIFA

Door Voetbalcentraal, monday 2015-03-02 11:50:02

De voorbereiding op het WK Vrouwenvoetbal van aankomende zomer verloopt niet bepaald vlekkeloos. Organisator Canada is nog immer op zoek naar nieuwe sponsoren. Over minder dan honderd dagen is de openingswedstrijd in Edmonton. Duitsland, verantwoordelijk voor de organisatie van het WK in 2011, had de zaakjes prima op orde. De Canadese voetbalbond heeft een winstbedrag tussen de twaalf en twintig miljoen dollar voor ogen: ''We zitten dichter bij de twaalf dan bij de twintig miljoen dollar'', verzucht president Victor Montagliani in gesprek met World Football Insider. Volgens de topbestuurder lijdt het WK onder de imagoschade van de FIFA. Grote namen als Sony, Emirates, Castrol, Continental en Johnson & Johnson maakten na het WK 2014 in Braziliƫ een einde aan het sponsorcontract met de wereldvoetbalbond. De verschillende schandalen rondom belangrijke mensen binnen de FIFA waren daar debet aan. Montagliani blijft diplomatiek, maar het is duidelijk dat hij geen voorstander is van een nieuwe ambtstermijn voor Sepp Blatter: ''Zoals bij elke herverkiezing gaan we met de kandidaten om de tafel zitten, inclusief de huidige FIFA-voorzitter Sepp Blatter, om te praten over hun visie voor de komende vier jaar. En op basis daarvan zullen we een gedegen besluit nemen.''

Voetbalcentraal

Voetbalcentraal is een merk van ELF Voetbal

Postadres
ELF Voetbal
Postbus 6684
6503 GD Nijmegen


Adverteren

Voor advertentiemogelijkheden kunt u contact opnemen met:

Mike Bogaard
mike@elf-panna.nl