Nieuwe namen op voetbalshirts

Door Voetbalcentraal, monday 2015-11-30 14:21:00

Na de namen van bekende merken en bedrijven, doken ineens landen en regio’s op als shirtsponsor. Nu opent zich een nieuwe markt voor de shirts van de grootste clubs ter wereld. Manchester City heeft FXPrimus, Manchester United doet het met Swissquote, Arsenal heeft TopOption en Liverpool InstaForex en Banc de Binary. Allemaal platformen in binaire opties. Deze bieden je de mogelijkheid om online te handelen in forex en binaire opties. Op www.beursmeesters.nl vind je meer informatie over deze bedrijven die zich binden aan de grote clubs ter wereld. Ook buiten de Premier League duiken de bedrijven op. Juventus en Olympique Lyon hebben 24 Option, dat op de mouw van de shirts staat. Bij Atletico Madrid pronkt Plus500 op de voorkant van het tricot. FX Pro is de shirtsponsor van AS Monaco, Aston Villa en Fulham. In Nederland is Feyenoord de eerste club die een deal heeft gesloten met een platform in binaire opties. EZTrader is sinds afgelopen jaar partner van de Rotterdamse club. De bedrijven zijn ook in meer sporten dan alleen het voetbal actief. Zo heeft 24 Option een overeenkomst met Boris Becker, de oud-tennisser en tegenwoordig coach van toptennisser Novak Djokovic. Plus500 is bijvoorbeeld ook actief bij de Formule 1 en in het rugby en golf. Sponsoring is de belangrijkste bron van inkomsten van clubs. Uiteraard profiteren clubs ook van de tv-gelden. De Premier League sloot dit jaar een geweldige deal waarbij door Sky Sports en BT Sport maar liefst een dikke vijf miljard op tafel werd gelegd voor de rechten van 2016 tot 2019. Dit zorgt jaarlijks voor een flinke injectie bij alle Engelse clubs. De nummer laatst in Engeland krijgt nog altijd meer dan de koploper van de Eredivisie. Naast de sponsoring en tv-gelden zijn er nog de inkomsten aan tickets: van de seizoenskaarthouders tot de losse verkoop. Maar de grootste inkomst blijft de marketing met daarbij sponsoring, beaamt de directeur nieuwe media bij Real Madrid. De Koninklijken zijn met 550 miljoen omzet de rijkste club van de wereld, voor topclubs als Manchester United, Bayern München en de aartsvijand Barcelona. Al tien jaar voeren de Madrilenen de lijst aan van de rijkste club ter wereld, een jaarlijks onderzoek van Deloitte. Nu Feyenoord vorige week bekend maakte afscheid te zullen nemen van shirtsponsor Opel, kan zomaar een bedrijf in binaire opties als eerste op een shirt van een Nederlandse profclub komen.

Voetbalcentraal

Voetbalcentraal is een merk van ELF Voetbal

Postadres
ELF Voetbal
Postbus 6684
6503 GD Nijmegen


Adverteren

Voor advertentiemogelijkheden kunt u contact opnemen met:

Mike Bogaard
mike@elf-panna.nl