Eredivisie dreamteam? Een kleine consumenten-test

Door Voetbalcentraal, tuesday 2016-08-23 10:52:46

Niet alleen voor trainers, technische directeuren en voetbalmakelaars is de zomer altijd de drukste periode van het jaar. Ook de beheerders van de zogenaamde ‘voetbal-management-spellen’ maken overuren. Iedere dag immers zorgen nieuwe transfers weer voor aanpassingen en voor nieuwe mogelijkheden voor de spelers. Pas na 31 augustus keert de rust terug. Vorige week had de redactie van ELF Voetbal de beheerders van het voetbal-management-spel van één van de grootste Engelse kranten op bezoek. Niet alleen zorgen de bijna één miljoen spelers voor grote drukte, ook het uit de hand lopen van de transfermarkt zorgt voor aanpassingen. Wat voor waarde immers moet er bijvoorbeeld aan Pogba worden toegekend, als hij voor € 105 miljoen daadwerkelijk wordt verkocht en het ‘spelbudget’ voor Manchester United lager is dan dat ene bedrag? Voor de redactie reden om eens te kijken naar de (bescheidener) Nederlandse situatie. Wat is er nu eigenlijk écht belangrijk bij een spel, waarin de fan zo lekker kan kruipen in de huid van een trainer of technisch directeur? Een mini-onderzoek. Wat meteen opvalt, is het feit dat het aanbod – ook in Nederland – best groot is. En daarmee dus ook de mogelijkheden en verschillen per spel. Wat ze allemaal met elkaar gemeen hebben, is het kopen en verkopen van spelers. Maar wat niet overal kan is het wekelijks wijzigen van de opstelling, echt wel iets dat hoort bij het moderne hedendaagse voetbal. En dus ook in het spel moet zitten. Blessures, schorsingen en een vormdip kunnen de prestaties van jouw team fors beïnvloeden. Voor ons als redactie een MUST dus! Verder moet jij als speler natuurlijk ook kunnen worden beoordeeld op je eigen prestaties. En goed aan- en verkoopbeleid moet beloond worden met meer punten. En dus met een groter budget voor de volgende ronde. Ook een MUST. En verder is – hoewel de eindoverwinning natuurlijk het mooiste is – het uitvechten van duels met je vrienden en collega’s het allerleukste. Een topspel moet dus sub-leagues hebben. Ook een MUST! En tenslotte moet een goed voetbal-management-spel (als je even wat minder tijd hebt) snel te spelen zijn. Dus niet alleen voor de die-hards, maar ook voor de casual spelers. Opnieuw een MUST En tenslotte moet het spel pas beginnen als de transferperiode begin september eindelijk is gesloten. Scheelt een hoop extra werk en een boel frustratie! Uiteraard ook een MUST. Die vijf keer MUST kwamen we in ieder geval tegen bij Gratisvoetbalmanager.com, wat ons betreft de ‘nummer 1-game’ voor het komend seizoen. Bij Gratisvoetbalmanager.com vonden we ook nog van mooie toegevoegde waarde dat het mogelijk is om te spelen tegen fans van de eigen favoriete club. En – ook leuk – een real-time verwerking van de scores. Ga nu naar Gratisvoetbalmanager.com en schrijf je ook in.

Voetbalcentraal

Voetbalcentraal is een merk van ELF Voetbal

Postadres
ELF Voetbal
Postbus 6684
6503 GD Nijmegen


Adverteren

Voor advertentiemogelijkheden kunt u contact opnemen met:

Mike Bogaard
mike@elf-panna.nl