Vijf grappige manieren om transfers aan te kondigen

Door Voetbalcentraal, friday 2017-07-07 16:55:56

Als je fan bent van een club, is de transferperiode vaak een periode van zenuwen. Jouw club wordt eeuwenlang aan een bepaalde speler gelinkt en daardoor word je enthousiast van het idee dat hij komt. Maar voordat het officieel is, wacht eerst een periode van wachten, wachten en wachten. Minuten, uren, dagen, weken gaan voorbij en jij blijft je social media maar elke minuut refreshen. Vaak popt niet de tweet of instagrampost op waarop jij wacht. En dan komt dat magische moment... de aankondiging! De speler is eindelijk binnen. Veel clubs maken er een kunst van een transfer zo creatief mogelijk aan te kondigen. ELF Voetbal zette een aantal ludieke transferaankondigingen op een rij. 1. Het fictieve WhatsApp-gesprek In Nederland is PSV vooralsnog een voorloper op het gebied van creatief transfers aankondigen. Bij elke transfer proberen de Eindhovenaren een speler op een grappige manier te presenteren. Bij Marko van Ginkel deed men dat via een fictief WhatsApp-gesprek. “Welkom vriend”, laat Davy Pröpper zogenaamd weten via een appje, dat door middel van een screenshot op Twitter is geplaatst. Op dat moment was nog niet compleet duidelijk dat het om Van Ginkel ging, al hadden fans wel een heel sterk voorgevoel. Laten bleek dat terecht, want even later liet een fictieve Luuk de Jong weten dat het inderdaad om ‘Marco’ ging.

Aston Villa deed iets vergelijkbaars bij de komst van John Terry. 2. Inspelen op de ongeduldigheid Een populaire manier van transferaankondigingen in Engeland is het inspelen op tweets van de fans. Ongeduldige supporters kunnen het vaak niet laten even dringend bij de club aan te geven dat zij de speler graag snel zien komen. Liverpool maakte daar gebruik van, door aanwinst Mohamed Salah zelf al die tweets te laten lezen. Stoke City nam het heft zelf in handen. Voordat de Engelse club Josh Tymon presenteerde, plaatste het op zijn twitteraccount een tweet die van een echte fan had kunnen zijn. “TREK IEMAND AAN, STOKE”, was de boodschap. Een paar minuten later deed het dat in de vorm van Tymon. 3. Meegaan met de hype Vaak is er wel een of andere zomerhype die de gemiddelde fan totaal in zijn macht heeft. Vorig jaar was dat Pokémon Go. De destijds immens populaire app, waar men Pokémons kan vangen met zijn telefoon, werd gebruikt om te laten zien dat het Canadese Vancouver Whitecaps twee spelers ‘gevangen’ heeft. Dit jaar gebruikte Yeovil Town eenzelfde tactiek. De Engelse laagvlieger gebruikte een populaire nieuwe functie van Snapchat om de transfer van Andy Gray aan te kondigen.

Voetbalcentraal

Voetbalcentraal is een merk van ELF Voetbal

Postadres
ELF Voetbal
Postbus 6684
6503 GD Nijmegen


Adverteren

Voor advertentiemogelijkheden kunt u contact opnemen met:

Mike Bogaard
mike@elf-panna.nl