Guardiola: ''Ik voel me schuldig tegenover de supporters''
Door Voetbalcentraal, sunday 2012-04-22 08:39:00Josep Guardiola heeft na de verloren Clasico tegen Real Madrid (2-1, red.) sportief gereageerd op de winst en het kampioenschap in de Primera Division. De coach van FC Barcelona weet dat Real niet meer te achterhalen is in de competitie. ''Als eerste wil ik Real Madrid feliciteren'', vertelt Guardiola na afloop. ''Niet alleen met de overwinning op ons, maar ook met het winnen van de Primera División. Dat is vandaag duidelijk geworden. Ze creëerden niet veel en we hadden de counter-aanvallen onder controle, maar op het eind werden ze te sterk.'' ''Ik voel me schuldig tegenover de fans, maar de spelers hebben alles gegeven wat ze konden'', vervolgt de teleurgestelde trainer. ''De spelers moeten nu gaan relaxen en dan focussen op de Champions League-wedstrijd tegen Chelsea.'' In de heenwedstrijd waren de Londenaren met 1-0 te sterk. Gerard Piqué speelde zowel tegen Real Madrid als tegen Chelsea niet. ''Ik zou mijn spelers voor niemand ruilen. Ik selecteer ze op basis van het systeem. Elf spelers kunnen spelen, passen ze niet in het systeem, dan spelen ze niet'', aldus Guardiola.
Voetbalcentraal
Voetbalcentraal is een merk van ELF Voetbal
Postadres
ELF Voetbal
Postbus 6684
6503 GD Nijmegen
Adverteren
Voor advertentiemogelijkheden kunt u contact opnemen met:
Mike Bogaard
mike@elf-panna.nl