Leuk om iedereen weer te zien, maar de nederlaag is zuur
Door Voetbalcentraal, saturday 2013-11-02 09:20:28VELSEN ZUID – Voor Terrel Ondaan was de wedstrijd tegen SC Telstar eentje met een speciaal tintje. De jonge vleugelaanvaller van Willem II speelde begin dit seizoen nog in Velsen-Zuid. Z’n terugkeer in het Tata Steel Stadion was vrijdag echter weinig succesvol (3-1). TEKST: Jurriën Schuiringa & Maarten de Jong “Wij gaan winnen hoor”, zei SC Telstar-verdediger Calvin Mac-Intosch voor de wedstrijd tegen Ondaan. De speler van Willem II moest toegeven dat zijn ex-ploegmaat wist waar hij over praatte. “Hij was een beetje aan het bluffen, maar gelijk heeft-ie gekregen met z’n voorspelling”, vertelde Ondaan aan Voetbal Centraal. "Het was leuk om tegen mijn oud-teamgenoten te spelen. Ik had er vooraf best zin in." Mac-Intosch, een van die ex-teamgenoten van Ondaan, leverde zelf een grote bijdrage aan de overwinning. Enkele seconden voor rust werkte de sterke verdediger de 2-0 binnen. “De bal belandde toevallig voor mijn voeten, maar ik maakte hem goed af.” En daar ligt nou juist het probleem van Willem II: kansen afmaken. Ondaan wordt er een beetje moedeloos van. “Dit breekt ons al weken op. Vandaag kwam daar ook nog bij dat we de tegenstander een klein beetje hadden onderschat. En ja, dan kun je de wedstrijd verliezen.” “We begonnen goed aan de wedstrijd, maar zakten daarna in. Ik vond ons geen team. Te veel spelers gingen telkens voor eigen succes. Nu moeten we de koppen bij elkaar steken. Als we hard werken, komt dat vertrouwen in eigen kunnen echt wel terug.” Bij SC Telstar was de stemming iets vrolijker. Daar schalde de muziek door de boxen en stond het bier klaar. “Toen de 3-1 viel, dacht ik: die is binnen”, zei verdediger Anthony Correia. “Op een gegeven moment wisten we dat het goed zat. Iedereen heeft keihard gewerkt. Willem II heeft goed gevoetbald, maar onze tactiek was blijkbaar beter.” “Een mooie bekroning”, noemde Mac-Intosch de 3-1 zege. “Ik werd vanavond verkozen tot man van de wedstrijd, maar ik vond het hele team goed spelen. Dat mijn goal heeft bijgedragen aan de overwinning is mooi, maar de drie punten zijn het lekkerst. Als wij op deze manier doorgaan, zijn wij voor elke ploeg heel lastig te verslaan.”
Voetbalcentraal
Voetbalcentraal is een merk van ELF Voetbal
Postadres
ELF Voetbal
Postbus 6684
6503 GD Nijmegen
Adverteren
Voor advertentiemogelijkheden kunt u contact opnemen met:
Mike Bogaard
mike@elf-panna.nl