Onder 19 Vrouwen niet naar het EK, Engeland benut penalty
Door Voetbalcentraal, thursday 2015-04-09 23:37:30Regerend Europees kampioen Onder 19 Vrouwen heeft zich niet geplaatst voor het EK 2015 in Israël. Er was een legendarische penalty voor nodig om het team van coach André Koolhof diep bedroefd te maken. Zelf was de ploeg donderdag niet opgewassen tegen Denemarken (1-0). Het duurde zo'n drie uur totdat Onder 19 Vrouwen eindelijk wist waar zij aan toe was. Om 22.45 uur schoot Leah Williamson Engeland naar 2-2 tegen Noorwegen. Dat was voldoende voor het team om met zeven punten de beste nummer twee van het kwalificatietoernooi te worden. Die plaatste zich samen met de zes poulewinnaars en het gastland voor het eindtoernooi. Engeland mocht donderdag nog achttien seconden spelen tegen Noorwegen. De voetbalbond FA was met succes in beroep gegaan tegen het niet over laten nemen van een strafschop in de extra tijd. Een speelster van Engeland liep te vroeg in, maar in plaats van de penalty opnieuw te laten nemen, gaf de scheidsrechter de Noren een vrije trap. Noorwegen is als groepswinnaar met zeven punten geplaatst voor het EK. Engeland heeft ook zeven punten en gaat als beste nummer twee door. Onder 19 Vrouwen eindigt met zes punten, negen doelpunten voor en eentje tegen. Bekijk hier de historische penalty Foto: Remko Kool, Goalphoto
Voetbalcentraal
Voetbalcentraal is een merk van ELF Voetbal
Postadres
ELF Voetbal
Postbus 6684
6503 GD Nijmegen
Adverteren
Voor advertentiemogelijkheden kunt u contact opnemen met:
Mike Bogaard
mike@elf-panna.nl