Ubachs eindelijk kampioen: "Denk dat keuze Twente juist is"
Door Voetbalcentraal, saturday 2016-05-21 21:21:26ZWOLLE. Drie jaar op rij lukte het Marieke Ubachs met Ajax Vrouwen niet om kampioen van Nederland te worden. Ze maakte afgelopen zomer de overstap naar FC Twente Vrouwen en pakte vrijdag tot haar grote vreugde de titel in de Eredivisie Vrouwen. "Ik denk dat het een hele goede keuze is geweest om naar FC Twente te gaan", zei de keepster vrijdag na de kampioenswedstrijd van haar team op bezoek bij PEC Zwolle Vrouwen (0-3 winst) in gesprek met Voetbal Centraal. "Dat we nu met de schaal staan, versterkt mijn beslissing om voor dit team te kiezen. Ik ken het gevoel niet om kampioen te worden, maar kan zeggen dat het heerlijk voelt." Ubachs stond bij FC Twente Vrouwen bijna alle wedstrijden onder de lat. Bij Ajax Vrouwen moest ze nog al eens van plek wisselen met Laura du Ry. "Trainer Arjan Veurink heeft me vertrouwen gegeven en dat heeft me goed gedaan", merkte ze op. "Ik had in Roy Elferink ook een hele fijne keeperstrainer." De goalie kijkt dan ook met een tevreden gevoel terug op haar laatste seizoen als voetbalster. Ze neemt afscheid en gaat zich richten op haar maatschappelijke carrière. "Het kan niet mooier dan dat ik op deze manier af heb kunnen sluiten. Voor de meiden van Ajax is het sneu dat ze na vier keer proberen nog steeds geen kampioen zijn geworden. Misschien moet daar iets gaan veranderen." Foto: Remko Kool
Voetbalcentraal
Voetbalcentraal is een merk van ELF Voetbal
Postadres
ELF Voetbal
Postbus 6684
6503 GD Nijmegen
Adverteren
Voor advertentiemogelijkheden kunt u contact opnemen met:
Mike Bogaard
mike@elf-panna.nl