Mexico wint Gold Cup na winnend doelpunt Álvarez tegen VS
Door NOS Voetbal, monday 2025-07-07 02:18:21Dankzij een winnende goal van oud-Ajacied Edson Álvarez heeft Mexico de finale van de Gold Cup gewonnen van de Verenigde Staten. In Houston werd het 2-1. Álvarez werd na de wedstrijd uitgeroepen tot speler van het toernooi. De VS, waar PSV'er Malik Tillman in de basis stond, kwam nog goed uit de startblokken. Al in de vierde minuut maakte Chris Richards de 1-0. Hij kopte een vrije trap van Sebastian Berhalter achter doelman Luis Malagón. In de 27ste minuut tekende Raúl Jiménez met zijn derde goal van het toernooi voor de gelijkmaker. Een listig passje van Marcel Ruiz werd door Jiménez feilloos afgewerkt. Hij vierde zijn doelpunt door een shirt van Mexico te tonen met daarop de naam van zijn oud-ploeggenoot bij Wolverhampton Wanderers, Diogo Jota, die afgelopen week bij een verkeersongeval om het leven kwam. Jiménez beeldde daarbij uit dat hij aan het gamen was, precies zoals gameliefhebber Jota juichte tijdens zijn carrière. In de 77ste minuut leek een doelpunt van Álvarez te worden afgekeurd wegens buitenspel, maar na een ingreep van de VAR werd de goal alsnog toegekend. Een vrije trap aan de zijkant van het zestienmetergebied werd verlengd en vervolgens overtuigend ingekopt door de middenvelder van West Ham United. In de slotfase viel voormalig Feyenoord-spits Santiago Giménez nog in bij Mexico. Mexico wint de Gold Cup, het kampioenschap van Noord- en Centraal-Amerika en het Caribisch gebied, voor de tweede keer op rij en voor de tiende keer in totaal. De VS en Mexico stonden voor de achtste keer tegenover elkaar in de finale.
Voetbalcentraal
Voetbalcentraal is een merk van ELF Voetbal
Postadres
ELF Voetbal
Postbus 6684
6503 GD Nijmegen
Adverteren
Voor advertentiemogelijkheden kunt u contact opnemen met:
Mike Bogaard
mike@elf-panna.nl