Opmerkelijke actie bierbrouwerij tijdens WK Zuid-Afrika

Door Voetbalcentraal, friday 2010-03-26 12:08:07

Komende zomer tijdens het WK voetbal in Zuid-Afrika zal er een belangrijkere rol zijn weggelegd voor een 32-tal supporters. In plaats van dat de Man of the Match zoals normaliter het geval is gekozen wordt door een commissie van de FIFA, zal dat deze keer gebeuren door de fans zelf. Ook mogen zij na afloop van een duel de bokaal uitreiken aan de betreffende speler. Het idee komt van bierbrouwer Anheuser-Busch InBev. De brouwerij wil het merk Budweiser koppelen aan het stemmen op de beste speler van een wedstrijd. De supporters kunnen via internet of per sms hun stem uitbrengen. Daarnaast komt de biergigant met nog een opmerkelijke actie: een zogehete 'Bud House', vergelijkbaar met het Big Brother idee. De bedoeling is dat er van elk geplaatst land een fan in een huis in Kaapstad komt te zitten. In totaal verblijven er dan dus 32 supporters in de woning, die opgedeeld is in acht slaapkamers gebaseerd op de poules uit de groepsfase. De vertegenwoordigers van de uiteindelijke finalisten krijgen twee toegangskaarten voor de eindstrijd.