Velthuizen: "Niemand hier heeft ooit gesproken over de titel"
Door Voetbalcentraal, saturday 2014-02-08 10:14:19Vitesse is niet ideaal uit de winterstop gekomen. Sinds de jaarwisseling heeft Vitesse nog maar één keer gewonnen. Na een nipte winst op PEC Zwolle, verloren ze van AZ (2-0) en eindigden de wedstrijden met NEC (1-1), Feyenoord (1-1) en ADO Den Haag (0-0) allen in een gelijkspel. "We missen de flow", is de duidelijke conclusie van Piet Velthuizen. "Dit is gewoon zonde. Je speelt tegen de nummer laatst, dan weet je dat je het moeilijk gaat krijgen. Dat zij met z'n allen voor de pot gaan hangen. Maar ik zeg eerlijk: we hebben niet gebracht wat we hoorden te brengen. We konden ze niet stuk spelen. We hebben het zelf gedaan", vertelde de doelman aan FOX Sports. "Op dit moment hebben we niet die ideale vorm van voor de winterstop. We missen de flow en het ritme. Voor de winterstop creëerden we vijf, zes grote kansen per wedstrijd. Nu hebben we daar moeite mee en geven we te veel kansen weg", analyseert de Oranje-international de probleempunten. Wanneer Ajax zondag PEC verslaat, kan de achterstand op de koploper oplopen tot zeven punten. Verder kan Vitesse naar de vierde plek zakken, wanneer Feyenoord met minstens drie goals verschil wint van NEC. "Maar daar moeten we nu helemaal niet over praten. Niemand heeft bij Vitesse ooit gesproken over de titel", vervolgt de geboren Nijmegenaar. "Maar het is nu niet de tijd om te rouwen. We hebben het zelf gedaan. Ajax speelt ook slecht (doelt op donderdag tegen FC Groningen, red.), maar wint wel. Dat is het verschil. We doen onszelf tekort. In de eerste seizoenshelft hebben we hartstikke goed gevoetbald, nu raken we achterop. Dat terwijl nu de prijzen verdeeld gaan worden. Dat is hartstikke zonde", aldus Velthuizen.
Voetbalcentraal
Voetbalcentraal is een merk van ELF Voetbal
Postadres
ELF Voetbal
Postbus 6684
6503 GD Nijmegen
Adverteren
Voor advertentiemogelijkheden kunt u contact opnemen met:
Mike Bogaard
mike@elf-panna.nl