De Boer: ''Heitinga verdient afscheid in een vol Ajax-stadion''
Door Voetbalcentraal, tuesday 2016-02-02 07:32:00De terugkeer van John Heitinga bij Ajax is uitgelopen op een groot fiasco. De geroutineerde verdediger kreeg nauwelijks speeltijd van Frank de Boer en zat vaak niet eens bij de wedstrijdselectie. Maandagavond kondigde hij zijn afscheid aan. De Boer geeft een reactie op de clubsite: ''John kan terugkijken op een fantastische internationale voetbalcarrière. Dat het laatste half jaar niet is geworden waar wij allemaal op hoopten, doet hier niks aan af. Ik heb met hem afgesproken dat hij bij ons kan blijven meetrainen als hij dat wil. Hij wil zelf ook kijken hoe het is om trainer te zijn en dat kan bij Ajax. We gaan aanstaande zondag waardig afscheid van hem nemen, voorafgaand aan Ajax – Feyenoord. Hij is altijd ontzettend populair bij onze fans en als geen ander verdient hij een afscheid in een vol Ajax-stadion. Wat dat betreft is het extra mooi dat de Klassieker op het programma staat.'' ''Mijn ultieme wens was terugkeren in Amsterdam en aan het einde van het seizoen als speler voor de derde keer de kampioensschaal aan de Ajax-fans te kunnen tonen'', aldus Heitinga. ''Toch realiseerde ik me in december, dat het moment om een punt achter mijn actieve loopbaan te zetten steeds dichterbij kwam. Het afscheid is iets eerder dan gepland. Maar ik blijf Ajacied en ik kijk uit naar deze nieuwe periode in mijn leven.''
Voetbalcentraal
Voetbalcentraal is een merk van ELF Voetbal
Postadres
ELF Voetbal
Postbus 6684
6503 GD Nijmegen
Adverteren
Voor advertentiemogelijkheden kunt u contact opnemen met:
Mike Bogaard
mike@elf-panna.nl